Saturday, May 1, 2010

Soros bantu Anwar melalui 'The Elders' Zionist

Melalui pendedahan Mike Billington, wartawan Executive Intelligence Review bertajuk "British Empire Tool To Recolonize Malaysia" [klik di sini] mengesahkan tiga tokoh Yahudi yang membantu penjenamaan semula imej Datuk Seri Anwar Ibrahim, selepas dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004. Mereka adalah George Soros, Al Gore dan Paul Wolfowitz.

Tokoh yang mula-mula membawa Anwar ke luar negara adalah George Soros. Hasil jaringan George Soros, Anwar telah ditempatkan ke United Kingdom, menjadi pensyarah pelawat di Saints Anthony’s College, Oxford.

St Anthony College merupakan salah satu kolej di bawah Universiti Oxford yang dipengerusikan oleh rangkaian Soros bernama Christopher Patten.

Christopher Pattern terlibat dalam dalam dua organisasi tajaan Soros iaitu ECFR(European Council on Foreign Relations) dan ICG (International Crisis Group). Klik di sini dan di sini

Menyorot kembali sejarah politik Malaysia, ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan, Malaysia mengalami krisis ekonomi terburuk pada tahun 1997. Perdana Menteri ketika itu Dr Mahathir Mohamad menamakan George Soros, sebagai spekulator matawang asing yang meranapkan ekonomi Malaysia.

Krisis ekonomi Malaysia 1997 dirancang secara teliti oleh Soros dan Anwar semakin jelas apabila Bank Dunia dan IMF telah melantik Anwar sebagai "Chairman of the Development Committee of the IMF-World Bank" semasa mesyuarat tahunan IMF-World Bank di Hong Kong pada 23-25 September 1997. Klik di sini

Bukan lagi rahsia, Soros sangat berpengaruh di Bank Dunia dan IMF melalui proksi-proksinya iaitu James Wolfensohn (Presiden Bank Dunia) dan Michel Camdessus (CEO IMF) dan kedua-dua individu ini orang yang bertanggungjawab melantik Anwar di Bank Dunia dan IMF.

Ramalan Soros yang mengatakan Anwar bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia meleset apabila pada 2 September 1998, Dr Mahathir telah memecat keahlian UMNO Anwar sekali gus tergugur jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

Soros turut mengecam kerajaan Malaysia di atas pemecatan Anwar itu dan bekerjasama dengan Al Gore meniupkan gelombang reformasi untuk menumbangkan Dr Mahathir. Tetapi usaha Soros dan Al Gore itu menemui kegagalan.

Anwar kemudiannya merengkok di dalam penjara setelah didapati bersalah menyalahgunakan kuasanya mendapatkan pengakuan palsu daripada Ummi Hafilda dan Azizan Abu Bakar untuk melindungi skandal seksnya bersama Shamsida Taharin dan aktiviti liwatnya terbongkar.

Selepas Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004, ramai yang tertanya-tanya, kenapa tokoh yang pertama dilawati Anwar adalah Desmond Tutu dan Nelson Mandela di Afrika Selatan.

Teka-teki itu terjawab, apabila laman web larouchepac.com mendedahkan Desmond Tutu dan Nelson Mandela merupakan rangkaian Soros dalam organisasi pro Zionis yang dinamakan The Elders. Klik di sini

The Elders juga organisasi yang ditaja oleh Soros. Selain Desmond Tutu, Mary Robinson juga merupakan salah seorang daripada ahlinya.

Difahamkan Soros telah mengunakan rangkaiannya di United Kingdom untuk membawa Anwar ke negara tersebut. The Elders yang diketuai oleh Desmond Tutu dan Marry Robinson pula membawa Anwar berjumpa semula dengan Al Gore untuk mengadakan perbincangan masa depan Anwar di London.

ECFR yang merupakan cawangan CFR (Concil on Foreign Relation), Amerika Syarikat seterusnya membawa Anwar ke Amerika Syarikat dan dilantik menjadi pensyarah pelawat di SAIS, John Hopkins.

CFR adalah pertubuhan sulit tajaan Yahudi Rothchild dan Rockeffeler yang di belakangnya juga turut didalangi oleh Soros.