Thursday, December 24, 2009

Wan Azizah turut ragui Anwar ?




Dalam buku terbaru SH Alattas yang bertajuk "Malaysia without Malays", penulis mencatatkan satu persoalan menarik berkenaan dengan Anwar Ibrahim dan Wan Azizah. Penulis mencatatkan sesi interbiunya dengan bekas orang kanan Anwar, iaitu Ezam Mohd Nor berkenaan persoalan tersebut.

Petikan sesi interbiu itu disiarkan di muka belakang, buku keluaran terbaru, penulis terkenal dalam menghasilkan buku-buku politik Malaysia.

Petikan kulit belakang buku tersebut seperti berikut :

Al Attas : "Seseorang memberitahu saya, Wan Azizah telah menelefon anda (Ezam) dari Washington DC, supaya pergi dan memeriksa Anwar. Jika terdapat seorang lelaki di dalam rumah itu, melihat Anwar melakukan sesuatu, adakah perkara ini benar ?

Ezam : Jawapan saya untuk soalan ini akan sama seperti untuk memalukan lain. Saya tidak akan berbuat begitu melainkan saya dicabar untuk mempengaruhi maruah saya atau apabila saya terpaksa untuk membuat pengakuan bersumpah di mahkamah di mana saya perlu menjawab semua soalan termasuk satu soalan yang baru anda kemukakan kepada saya .

Selepas Ezam berlalu, pelbagai soalan datang datang pemikiran saya. Mengapa Wan Azizah terpaksa melindungi suaminya apabila beliau sendiri telah sangsi perbuatan suaminya? Adakah Islam masih di dalam diri Anwar ? Adakah Anwar seorang Melayu ? Adakah beliau akan menjadi pejuang Melayu dalam 1Malaysia jika Anwar menjadi Perdana Menteri? Lu fikirlah