Tuesday, December 29, 2009

Annual Bakhri dipaksa letak jawatan, Husam gesa Nik Aziz contohi Rasulullah dalam pentadbiran


Annual Bakri dalam mesej kepada Anuar Hashim bekas pegawai mantan Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaludin mengatakan beliau terpaksa melepaskan jawatan yang disandang walaupun tanpa kerelaannya.

“Beliau (Annual) mengundur diri dalam keadaan yang sukar “ kata Anuar Hashim dalam blog Perakite.

Kenyataan Annual Bakhri ini sekaligus menafikan kenyataan Menteri Besar Kelantan bahawa Setiausaha Politiknya itu telah tamat kontrak perkhidmatan dan ingin meletakkan jawatan.

Menurut blog Perakkite lagi bahawa apa yang terjadi kepada Setiausaha Politik Menteri Besar Kelantan itu adalah renteran dari isu yang menimpa kepada Arifahmi, CEO PMBK anak syarikat Kerajaan Negeri Kelantan.

Malaysiakini pula melaporkan pengunduran Annual Bakhrie disebabkan hubungan beliau yang rapat dengan Datuk Husam Musa iaitu tokoh yang bertanggungjawab membawa masuk bekas pegawai di Kementerian Kewangan itu ke Kota Darul Naim.

Sementara itu, Husam Musa di dalam blognya menggesa semua unsur kronisme keluarga diketepikan dari pentadbiran kerajaan Kelantan. Beliau membandingkan nasib yang diterima oleh mantan Presiden PAS Datuk Asri sekeluarga dengan panggilan Parti Asri Sekeluarga

Gesaan Husam itu dipercayai ditujukan kepada Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Katanya kesalahan yang dilakukan oleh ahli keluarga akan memberi kesan negatif kepada umum.

Selain itu, beliau menggesa Menteri Besar Kelantan itu mencontohi tindakan Rasulullah yang mengambil sikap menjunjung prinsip pemisahan antara pemerintahan dan kekeluargaan.