Thursday, June 3, 2010

Anwar rancang konspirasi Faiz Khairi




KUALA LUMPUR -Satu maklumat dalaman mendedahkan kenyataan media Faiz Khairi di Kuala Lumpur semalam diatur dengan arahan Datuk Seri Anwar Ibrahim bertujuan untuk mengelirukan orang ramai berkaitan dengan pertuduhan liwat yang telah dikenakan ke atasnya.

Dalam sidang media semalam, Faiz, 27, mendedahkan dia membawa Saidati Adha Azlan (adik saksi utama, Mohd Saiful Bukhari Azlan) tanpa diketahui keluarga untuk berkhawin di Thailand pada 2 Mac 2009. Namun 'perkahwinan' mereka masih misteri kerana sehingga sekarang Faiz tidak tinggal sebumbung dengan Saidati.

Sebelum ini beberapa blog telah mendedahkan Faiz diupah oleh Soh Chee Wen, seorang korporat perantaraan Anwar untuk merisik maklumat berkenaan dengan latar belakang Saiful.

Soh Chee Wen telah mendekati dan mengupah Faiz apabila didapati Faiz mempunyai hubungan dengan adik perempuan saksi utama itu.

Soh Chee Wen dikatakan telah memberi wang sebanyak beberapa kali kepada Faiz bagi tujuan tersebut. Soh Chee Wen juga sanggup membayar Faiz Khairi wang secara bulanan jika Faiz dapat menyalurkan apa-apa maklumat berkenaan Saiful. Klik di sini

Tetapi dalam masa yang sama, Faiz dikatakan telah menuntut wang di antara RM4000-RM6000 sebanyak dua kali kepada keluarga Saiful sebagai cagaran untuk melepaskan 'hubungan cinta' dengan Saidati.

Konspirasi mempopularkan Faiz sebagai 'divert issue' direncanakan oleh Anwar dibuktikan dengan kenyataan media Faiz dibuat sejurus ketua peguam bela Anwar membangkitkan isu Faiz di mahkamah.

Hal ini lebih menyerlah, apabila peguam yang mengjadi peguam pemerhati Faiz adalah penyokong Anwar dari Bar Council iaitu N Surendran. Nama N Surendran pernah disebut beberapa kali sebagai salah seorang calon PKR terutamanya dalam pilihanraya pilihanraya kecil Bukit Selambau.

Walau bagaimana pun blog the unspinners bersetuju dengan kaedah Karpal membangkitkan isu Faiz di mahkamah kerana membuktikan Karpal kehabisan modal hingga terpaksa membangkitkan isu-isu sampingan yang tidak relevan. Klik di sini